eHerkenning aanvragen
eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen.
Aanvragen
Zo vraagt u eHerkenning aan:
- U volgt het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke erkende leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen.
- U vraagt eHerkenning aan bij de leverancier van uw keuze.
- U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.
Let op: Met de invoering van WDO (Wet Digitale Overheid) eind 2019 is eH1 niet langer bruikbaar. Wij raden u daarom aan om een inlogmiddel eH2 of hoger aan te schaffen.
Om eHerkenning te kunnen aanvragen moet uw onderneming ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.
Met eHerkenning kunt online onder andere:
- een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen;
- een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel;
- een melding doen of vergunning aanvragen via Omgevingsloket online.
Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl en bekijk de veelgestelde vragen.