Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Briefadres

Met een briefadres ontvangt u uw post tijdelijk op een ander adres dan waar u verblijft. Het briefadres is bedoeld voor inwoners die vanwege een bijzondere situatie (tijdelijk) geen woonadres hebben of verblijven in een instelling.

Iedereen die in Nederland woont, moet als inwoner worden ingeschreven op het adres waar hij of zij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste keren zal overnachten.
Beschikt u niet over een woonadres (zoals omschreven in de Wet BRP) dan heeft u de mogelijkheid tot het aanvragen van een tijdelijk briefadres.

Aanvragen

Een briefadres vraagt u aan bij de gemeente waar het briefadres zich bevindt. In onze gemeente moet u hiervoor een afspraak maken. U kunt een afspraak maken door contact met ons op te nemen via het telefoonnummer (0548) 85 48 54.

Er zijn verschillende situaties waarin u een briefadres nodig kunt hebben, bijvoorbeeld:

  • U bent dakloos of thuisloos;
  • U kunt tijdelijk niet in uw eigen huis wonen door bijvoorbeeld een echtscheiding;
  • U reist veel voor uw werk en heeft daarom geen vast woonadres;
  • U verblijft in een zorginstelling (verpleeghuis, verzorgingshuis) of een blijf-van-mijn-lijf-huis.

  • Een briefadres is alleen een administratief adres. U woont daar niet.
  • Krijgt u een briefadres omdat u tijdelijk geen woonadres heeft? Dan moet u er alles aan doen om uw situatie te verbeteren en een woonadres te vinden.
  • U kunt niet op een woonadres en een briefadres ingeschreven staan.
  • Heeft u een woonadres gevonden? Geef dan uw verhuizing (adreswijziging) door. U wordt automatisch van uw briefadres uitgeschreven.

  • Het briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling.
  • Het briefadres is in Nederland.
  • Het briefadres is geen postbus.
  • U heeft toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres.

Om een briefadres aan te vragen neemt u contact met ons op via het telefoonnummer (0548) 85 48 54.

Wij hebben de volgende informatie van u nodig:

  • waarom u een briefadres nodig heeft;
  • voor hoe lang u verwacht het briefadres nodig te hebben;
  • de schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres;
  • een geldig identiteitsbewijs of kopie hiervan van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres;
  • uw eigen geldige identiteitsbewijs.

Als u geen bekende heeft waar u zich kunt inschrijven, dan kunt u van ons een briefadres krijgen. Wij onderzoeken eerst of u inderdaad geen woonadres hebt. Als wij uw aanvraag goedkeuren, schrijven wij u in op het briefadres. U ontvangt hier een bevestiging van.